برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید


روش کاشت بولت و میلگرد

در این روش به جای استفاده از سیمان از رزین اپوکسی یا چسب مخصوص استفاده می‌شود. با توجه به چسبندگی فوق‌العاده زیاد چسب‌های کاشت اپوکسی بتن، بدیهی است که قطر سوراخ و طول مهاری کوچکتر خواهد شد، لذا عملیات سوراخکاری راحت تر و سریعتر صورت می گیرد. اما قیمت مواد کاشت اپوکسی گرانتر از مواد پایه سیمانی است. چسب‌های کاشت آرماتور اپوکسی قدرت گیرش فوق‌العاده زیادی به سطح بتن و فولاد دارند. بنابراین آنها را نمی‌توان به صورت ترکیب کامل بسته‌بندی و حمل نمود، زیرا به سرعت می‌گیرند و فاسد می‌شوند.

 

چسب های کاشت بولت از نظر بسته بندی نیز دارای دو نوع می باشد.

چسب های کاشت بولت با بسته بندی تزریق به روش گان و چسب های کاشت بولت با بسته بندی حجمی و کیلوگرمی.

 

چسب کاشت میلگرد

برای مشاوره رایگان در خصوص کاشت میلگرد با ما تماس بگیرید

کاشت میلگرد

 

چسب کاشت میلگرد و نحوه استفاده

چسب کاشت شیمیایی بولت یا چسب کاشت شیمیایی آرماتور به صورت دو یا سه جزئی تولید می‌گردند. در بعضی حالات این مواد بصورت جدا داخل کپسول تعبیه می‌شوند و در بعضی موارد به صورت چسب های کاشت کارتریجی یا به صورت فله ای می‌باشند که در این حالت خمیر کاشت بولت و آرماتور در بسته بندی‌های متنوع عرضه می‌گردند. در تمام این سیستم ها یک سوراخ ایجاد شده و سپس تمیز می‌گردد. روند تمیز کردن بسته به نوع محصول متفاوت است. در بسیاری از موارد سوراخ می‌بایست با استفاده از فرچه یا پمپ تمیز گردد.

در سیستم های تزریق رزین و چسب کاشت میلگرد، با استفاده از یک ابزار تزریق، سوراخ ایجاد شده با رزین و یا چسب پر می‌شود. دو جزء سازنده چسب کاشت در حین تزریق به صورت خودکار ترکیب می‌شوند. این اجزاء شامل مواد آلی اپوکسی، پلی استر و وینیل استر، سیمانی و ترکیبات آلی- غیرآلی است. میلگردها بعد از پرکردن سوراخ ها با یک حرکت پیچشی به داخل سوراخ وارد می‌گردد.

 

+ بیشتر بخوانید: خمیر کاشت میلگرد چیست؟

 

کاشت بولت

 

خرید چسب هیلتی RE500 V4 از فروشگاه اینترنتی وریاماتاک

 

کاشت بولت

کاشت بولت با استفاده از مواد اپوکسی دارای مراحل مختلفی است که به ترتیب شامل سوراخ کاری بتن به وسیله دستگاه کرگیری یا گرد بر بتن به عمق و قطر مناسب و لازم، شستشو و تمیزکاری داخل سوراخ به وسیله دستگاه دمنده و مکنده، تزریق و اعمال چسب به وسیله گان یا به صورت شره ای (با توجه به نوع بسته بندی) و نصب بولت می باشد.

عمده بولت های کاشت شده به این روش بسته به نوع چسب، پس از گذشت 48 ساعت از زمان اجرا قابل بهره برداری می باشند. امروز یکی معتبرترین شرکت های تولید کننده چسب کاشت بولت یا بولت در جهان هیلتی می باشد. چسب های کاشت بولت هیلتی دارای مقاومت کششی در خوری می باشد که در جدول زیر ذکر گردیده است. از خصوصیات ویژه چسب کاشت بولت و بولت هیلتی، اجرای راحت و خصوصیات فنی بالای آن می باشد.

چسب های کاشت بولت و بولت هیلتی با وجود هزینه بالا امروزه در میان متخصصین و کارشناسان طرفداران زیادی دارد که به علت اطمینان از کیفیت محصول مورد نظر می باشد. از چسب کاشت بولت و بولت هیلتی می توان برای کاشت بولت در سطوح عمودی و افقی و کاشت بولت استفاده نمود. چسب کاشت بولت هیلتی را می توان با استفاده از گان های مخصوص اعمال و اجرا نمود. چسب های کاشت بولت هیلتی در بسیاری از پروژه های معتبر کاشت بولت استفاده شده است.

برخی از موارد مصرف چسب کاشت بولت یا بولت هیلتی استفاده برای برای نصب ماشین آلات، گارد ریل ها، بیس پلیت ها، بولت ها و ... می باشد.

 

مراحل اجرای کاشت آرماتور و بولت در این روش عموماً به شرح زیر است:

  • محاسبه ابعاد سوراخ برای استقرار آرماتور و یا میلگرد
  • ایجاد سوراخ مورد نیاز با ابزار مناسب
  • تمیز نمودن گرد و غبار ناشی از حفاری با استفاده از دستگاه مکنده یا برس موئی
  • زدودن هرگونه چربی و مواد روغنی، دانه‌های سست و یا سطوح فاقد استحکام و رطوبت از سطوح داخلی سوراخ
  • ترکیب نمودن اجزا چسب کاشت میلگرد درون نازل
  • تزریق چسب کاشت آرماتور تا میزان دو سوم حجم حفره
  • نصب رول بولت به صورت چرخشی داخل سوراخ کاشت بولت
  • تمیز نمودن مواد اضافی بیرون ریخته از دهانه سوراخ با کاردک و یا ابزار دیگر
  • زمان عمل‌آوری بر اساس درجه حرارت محیط می‌باشد که پس از گذشت این زمان، بارگذاری قابل اعمال است.

 

برای مشاوره رایگان در زمینه کاشت آرماتور(میلگرد) و بولت  با ما تماس بگیرید

 

اشتراک گذاری:
تعداد بازدید : 13346 نفر

امتیاز بدهید:

ارسال نظر

نظرات دیگران