برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید


بتن مسلح چیست؟

بتن مسلح

 

بتن مسلح (RC) یک ماده مرکب است که در آن مقاومت کششی نسبتا پایین بتن با بکارگیری یک تقویت کننده با استحکام کششی بالا جبران می شود. این عنصر تقویتی، فولاد (میلگرد) است که معمولا قبل از بتن ریزی در داخل بتن قرار گرفته و با آن درگیر می شود. طرح های تقویتی غالبا به منظور مقاومت در برابر تنش های کششی و در مناطق خاص بتن که ممکن است باعث ترک خوردگی غیرقابل قبول و یا شکست شود صورت می گیرد. بتن مسلح پیشرفته می تواند مواد تقویتی متنوعی از قبیل فولاد، پلیمرها یا مواد کامپوزیتی دیگر را در ارتباط با میلگرد شامل شود. بتن مسلح همچنین می تواند به طور دائمی تحت تنش کششی قرار گیرد تا رفتار نهایی تحت بارهای وارده بهبود یابد. در ایالات متحده، رایج ترین روش های انجام این کار به عنوان "پیش کشش" و "پس کشش" شناخته می شود.

برای ساخت و ساز محکم، قابل انعطاف و با دوام، ماده تقویت کننده باید حداقل ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • قدرت نسبی بالا
  • تحمل بالای تنش کششی
  • پیوند خوب با بتن، صرف نظر از pH، رطوبت و عوامل مشابه
  • سازگاری حرارتی با بتن به منظور عدم ایجاد تنش غیر قابل قبول
  • طول عمر در محیط بتن، صرف نظر از خوردگی و یا تنش پایدار

انواع مختلف سازه ها و همچنین اجزای سازه ای می تواند با استفاده از بتن مسلح شامل دال ها، دیوارها، تیرها، ستون ها، قاب ها و موارد دیگر ساخته شود. بتن آرمه به دو نوع بتن مسلح پیش ساخته یا بتن مسلح درجا طبقه بندی می شود.

طراحی و ساخت سیستم های طبقاتی با کیفیت در بحث ساخت سازه های ساختمانی بسیار کلیدی است. تغییرات کوچک در طراحی یک سیستم طبقاتی می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه مصالح، برنامه ساخت و ساز، مقاومت نهایی، هزینه های اجرا، سطح اشغال و استفاده نهایی از ساختمان داشته باشد.

امروزه بدون مسلح کردن بتن، ساخت سازه های مدرن با مواد بتنی امکان پذیر نمی باشد.

گروه پیمانکاری وریاماتک با تجهیزات پیشرفته و نیروی فنی متخصص  قادر به انجام پروژه های تخریب بتن از قبیل تخریب بتن های حجیم ، تخریب دیوارهای برشی بتنی ، تخریب فنداسیون ،تخریب فنداسیون پایه تاور، تخریب ستون های بتنی ، تخریب شمع های بتنی ،  تخریب سقفهای تیرچه بلوک ویونولیت و سقفهای دال بتونی ، کامپوزیتی ، عرشه فلزی (فولادی ) ، پیش تنیده  ، تخریب شاتگریت و همچین  تخریب  بتن های پلیمری یا رزینی شما کارفرمایان محترم را دارد.

 

اشتراک گذاری:
تعداد بازدید : 7780 نفر

امتیاز بدهید:

ارسال نظر

نظرات دیگران

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نظر را شما ثبت نمائید.