برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید


تقسیم و خرد کردن سنگ با پلاگ و پر

روش های زیادی برای شکستن و خرد کردن سنگ وجود دارد. روش پلاگین و پر، به یک روشی اشاره می کند که متشکل از سه تکه بوده و برای تقسیم و خرد کردن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

آموزش تخریب سنگ با پلاگ و پر:

در این روش از یک گوه فلزی (پلاگین) و دو شیم (پر) برای تخریب استفاده می شود بدین صورت که دو پر در هر دو طرف پلاگین قرار می گیرند. پرها در پایین عریض و در بالا باریک و منحنی هستند. در تصاویر کاملا مشخص است. (Plug and feather)

 

 

جهت مشاوره رایگان در خصوص تقسیم و تخریب سنگ با ما تماس بگیرید: 09121832748

تخریب سنگ

 

مجموعه ای از پلاگین ها و پرها به طور معمول برای تقسیم یک قطعه سنگی بزرگ استفاده می شود. ابتدا سنگ برای تعیین جهت دانه بندی مورد بررسی قرار می گیرد. پس از انتخاب محل برش، یک خط بر روی سطح سنگ خراشیده می شود و بر روی آن چندین سوراخ، به فاصله تقریبا 10 تا 20 سانتیمتر از هم ایجاد می شود. سپس مجموعه های پلاگین و پر در سوراخ ها طوری قرار می گیرد که "گوش" پرها دقیقا در امتداد خط خراشیده شده بر روی سنگ قرار گیرند. سپس شاخه ها در داخل پره ها کوبیده می شوند. چند دقیقه طول می کشد تا سنگ به فشار وارده واکنش نشان دهد. در نهایت یک ترک در امتداد خط ظاهر شده و سنگ جدا می شود. امروزه نیز این روش به صورت گسترده برای شکستن و برش سنگ های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

برای مشاوره رایگان در زمینه شسکتن و تخریب سنگ  لطفا تماس بگیرید: 09121832748

تخریب سنگ

 

 

 

اشتراک گذاری:
تعداد بازدید : 20502 نفر

امتیاز بدهید:

ارسال نظر

نظرات دیگران