برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید


تخریب بتن با چکش

خرد کردن (تخریب) بتن با چکش

 

چکش های خرد کننده، سبک وزن هستند که می توانند برای خرد کردن سطوح بتنی عمودی و بالاسری مورد استفاده قرار گیرند. این چکش ها غالبا شامل یک دسته‌ی بلند و یک بدنه سنگین می باشد. با ارائه یک عمل تخریب کنترل شده، این چکش اجازه می دهد تا اپراتورها دقیقا فقط مناطق خاص را تخریب کنند.

کوچکترین نوع این چکش ها، که به صورت الکتریکی، پنوماتیکی یا هیدرولیکی کار می کنند، معمولا بین 5 تا 30 پوند وزن دارند. به طور معمول، وزن چکش ها، نشانه خوبی از میزان قدرت آنهاست. چکش های سنگین تر، بسیار قدرتمند بوده و برای انجام تخریب مناسب تر می باشند. عمل تخریب و خرد کردن با استفاده از این تجهیزات سریع بوده و بین 900 تا 3000 ضربه در دقیقه است. فرآیند تخریب توسط ضربات وارده از سوی چکش صورت می گیرد. قدرت چکش تخریب بر پایه تعداد ضربات در دقیقه می باشد. و براساس وزن دسته بندی می شوند. بدیهی است برای کارهای سنگین و حجیم، باید از چکش های سنگین تر که قدرت بالایی دارند استفاده شود. سرعت ضربات وارده توسط چکش قابل تنظیم می باشد.

با توجه به اینکه این چکش ها اغلب برای شکستن و خرد کردن بتن در سطوح عمودی و بالاسری استفاده می شود، آنها باید بسیار سبک باشند. برای استفاده از این چکش دسته آن در پشت ابزار را گرفته و با دست دیگر نیز آن را محکم چسبیده و به آن نیرو وارد کرده و عمل تخریب را انجام می دهند. برخی از این ابزارها دارای دسته دوم نیز هستند. این باعث می شود تا اپراتور کنترل بیشتری بر وزن ابزار و در نتیجه توانایی هدایت عملیات تخریب در زوایای مختلف را داشته باشد. شخصی که از این وسیله استفاده می کند باید توانایی لازم برای استفاده از آن را داشته باشد زیرا در صورت استفاده نادرست خسارات و صدمات جبران ناپذیری به وجود می آید.

تولید کننده ها گزینه های کاربردی بیشتری در این چکش ها قرار می دهند، از جمله امکان چرخش، دسته های جذب کننده شوک، و محافظ گرما.

 

نکات ایمنی:

  • در هنگام به کارگیری آن باید دقت داشت تا شخص دیگری در نزدیکی محل مورد نظر نباشد.
  • حتما باید از کلاه ایمنی ، عینک محافظ ، و ماسک و دستکش استفاده کرد.
  • استفاده از چکمه های مخصوص کار سنگین، به منظور حفظ تعادل شخص توصیه می شود.
  • در هنگام تخریب، شخص باید نسبت به محل، کمی زاویه داشته باشد و نباید کاملا به صورت مستقیم تخریب را انجام دهد.
اشتراک گذاری:
تعداد بازدید : 6029 نفر

امتیاز بدهید:

ارسال نظر

نظرات دیگران

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نظر را شما ثبت نمائید.